lördag 18 oktober 2008

Eget kapital = hat

Jag håller på att försöka få lån till en lägenhet och då till min ansökan ville banken ha en kopia på mitt bokslut för 2007 och 2008 års "dagbok".

Ok tänkte jag, drog ut kopior och bara för att var schyst tänkte jag summera alla spalter och sen här hemma satt jag och räknade lite på resultat så här långt och lite andra grejer bla bla.

Allt funkar bra men om det är något min hjärna går i bitar på så är det eget kapital!!! Kan inte någon bara förklara för mig vad fan eget kapital egentligen är! Kuken på eget kapital!!

När jag var på en kurs hos Skatteverket förra året så sa föreläsaren att det inte finns någon logik i eget kapital, man tar bara resultaten man fått från andra uträkningar och stämmer av dem mot varandra och sen får man tillslut fram "eget kapital", knasigt.

Vi får väl se om de ringer från banken med några frågor om mitt egna kapital och sen om det blir något lån eller ej!

Eget kapital, eget kapital, eget kapital, eget kapital

Jag tyckte inte att jag hade skrivit eget kapital tillräckligt många gånger, eget kapital, upprepning är viktigt för att budskapet ska nå fram. Jag hatar eget kapital!

Inga kommentarer: