onsdag 9 april 2008

Sverige i veckan

Då har man varit hemma i Sverige i mer än en vecka då! Det gick skrämmande snabbt att komma in i vardagsrutinerna igen, om det är skönt eller tragiskt behöver vi ju inte gå närmre in på.

På jobbet är allt som vanlig, om inte kanske ytterligare ett snäpp mer kaotiskt, där den nya servern har fulla ansvaret. Den sattes i bruk för första gången samma dag som jag kom tillbaka till jobbet och jag hade ingen aning om att det skulle launchas så jag fattade inte varför alla var så stirriga och förtvivlade över kraschade datorer och hängda mixerbord just idag!

Det var kul och skönt att hör att Johanna hade saknat mig på jobbet för jag hade saknat henne också! Hon var lika jävla rolig och flummig nu som när jag åkte - kanonbrutta! Nu jobbar hon och jag tillsammans nästan varje dag, tjiho!

Blev ju dissad på TEGEL i lördags, det är väl det enda som har sugit sen hemkomsten, förutom vädret då. Nä, vi fick inte komma in på vårt standardhak för de har byggt om och profilerat om, nu är det 22 på lördagar. Sug mitt arsele! Jag och Julia fick skjuts av Linus och Billan in till stan i stället och röjde satan - skål baby! Jag fyller iaf 21 nu på fredag - kul? Lördag: födelsedagsmiddag - kul!

En annan sak som iofs var tråkig under veckan var ju att Furious Blue var död!
Det hela börjar med ett toktrasigt batteri - åtgärdat.
Mecken säger att kamremmen bör bytas snarast - jag kör runt nervös som en 12-taggars älg i jaktsäsong: rädd att kamremmen ska snapa! Nu är iaf Furious på verkstan - hämtas imorgon! Fräscht värre!
Byte till sommardäck igår, tisdag, för jag och pappa trodde att våren var på gång men sen idag snöar de, vi är int bittra!

Ja, det var veckan de.
Jo, jag har också beställt 250 bilder på mina och mina vänners upptåg under 2007 som ska in i fotoalbumet, det ska bli kul att knåpa med det när de kommer på posten från extrafilm.se. Lär ju ta ett tag att få ihop de hela men kul med bilder!

Veckan summerad! typ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Happy birthday!!

Och du, jag sa också att jag hade saknat dig, och vi jobbade ne dag tillsammans, tycker du inte om mig? Va? VA? VAAA?

Ha en toppelitoppenfödelsedag iallafall!