måndag 14 april 2008

Jag vill, jag vill

När jag är uttråkad eller sitter vid datorn sitter jag ofta och kluddar med en bläckpenna på nått papper eller i en tidning, problemet är att jag kan inte rita, inte ens om mitt liv hängde på det. Det är så tråkigt eftersom jag ritar så ofta och jag tycker det är roligt. Det heter ju att övning ger färdighet men jag tycker inte riktigt att det uttrycket passar sig här; jag är verkligen dålig och har alltid varit de!
Det jag har åstadkommit idag är några ringliga-åtta-snirklar och så försökte jag rita en porrig cancandansare med fisknätsstrumpbyxor, det gick sådär... hon blev helt jävla skev och inte alls porrig!!!
Det enda jag kan rita någorlunda bra är skruffiga pirater och vikingar, och sen såna här söta små slemproppar. Slemproppens ursprung är att jag försökte rita ett öga, kroppen har ju lite en ögonform, you see? Ögat blev så jävla dåligt att jag började klutta ner något annat på det, taadaa, slemproppen var född. Nu ritar jag dem med olika frisyrer och annat på programledarnas manuspapper, de blir väldigt glada - man kan nog säga att lsemproppen förgyller nyhetsvardagen!

Inga kommentarer: