torsdag 3 april 2008

Furious Blue är död!

=(

Det är en sorglig dag, jag och pappa har precis bogserat min bil till en verkstad. På ett rep drogs den efter min pappas stora Honda, so sad.

Igår när jag bara skulle kolla att bilen startade efter att ha stått still i tre veckor medans jag var i Thailand, så gjorde den inte de - starta alltså. Klockan var släckt, lampan i taket som tänds när man öppnar dörren var släckt, allt var dött!

Jag och pappa försökte starta upp den med startkablar, inte ens ett litet livstecken från motorn. Lysena tändes eftersom den var hookad upp till pappas batteri men inte ett ljud hördes från motorn. Vi drog ut Furious på gatan med en draglina för att försöka starta den på det sättet. Vi tog ett varv runt kvarteret men inga livstecken från Furious.

Nu står hon borta på en verkstad i Arninge och jag sitter här och väntar på besked. Måste vara nå vajsing med batteriet och startmotorn...eller nått...

Himla tråkigt.

Tur att jag gick ut igår och kollade om den fungerade, hade varit ännu mer trist om man satt där klockan 3 på morgonen och upptäcker att bilen är rådöd! Fick låna pappas "lyxbil" till jobbet imorse för han var ändå ledig. Man sitter som i en tron när man kör den, riktigt skön. Det blir desto jobbigare imorgon när han också jobbar morgon, han ut från stan och jag in mot stan, hur ska jag lösa det här då?

Furious come back to me!

Inga kommentarer: