tisdag 11 mars 2008

Kamala - Thailand

Oo här var det hett och fuktigt!

Dryga 24 timmars resaväg senare och nu sitter jag här, full av intryck och tankar...

Träffat på en hel del kostiga och jobbigt störande människor på vägen hit, allvarligt hur många i vuxen ålder har aldrig flugit förut - inte särskillt många. Därför häpnar jag över hur sopiga och nonchalanta männsikor är på flygplan. I Istanbul var det en kille som hade mobilen på när vi var några minuter från start, ja den ringde! Vid varje start och landning måste flygvärdinnorna be minst 20 personer att resa upp ryggstödet eller fälla upp bordet trots att det precis har sagts i högtalaren på minst två olika språk. Har man inte lärt sig proceduren vid start och landning efter en flygresa bör man klassas som lite lätt bakom.

Flyget mellan Bankok och Phuket var värst. Satt bredvid en surkärring som stirrade surt på alla inklusive mig utan att jag gjjort något annat än sitta djup försjuken i min bok. Bakom mig satt tre killar som lyssnade på orientalisk musik på portabel högtalare, ganska högt. Surkärringen var inte förtjust. På andra sidan mittgången satt en rätt satt kille som somna innan vi ens hade lyft och snarkade högt och ljudligt. På andra sidan gången en rad bakom mig satt en familj med sitt spädbarn som självklart grät oavbrutet. Som tur var flygturen kort, cirka 1,5 timme.

Nu är jag i Fias lägenhet och bara softar, underbart, längtar tills imorgon och kanske lite solsken.

Inköp på Arlanda, räckte en lång väg - allt man behöver!

1 kommentar:

Anonym sa...

oooh man som hatar kvinnor! hade inte med mig nan bok men sa fick jag den av madde nar hon akte hem sa nu har jag borjat lasa den har pa slutet av min resa :D fick den dock inte i pocketform sa den vager ju upp hela handbagaget!
du verkar ju ha det hur gott som hellst dar borta =) nar kommer du hem?? sjalv e man i americat nu men e hemma igen om mindre an 2 veckor.
da ere fest :D
puss o slem
sophie som just lamna visslan =(