söndag 30 maj 2010

Landet

I veckan var jag med Billan på hennes landställe och satte potatis, mycket trevligt. Det var ett gräsland när vi kom men när vi gick var det ett blivande grönsaks- och potatisland. Nygödslat var det också, vi hämtade hästskit på gödselstacken. Jag har aldrig sett så mycket mask! Man trodde det var förmultnat hö man såg men nej det var MASK! Najs! Det blir nog mycket grönsaker som tittar upp ur det där landet i sommar, hoppas man får smaka.

De hade fått två söta kalvar på gården och vi gick dit för att bjuda dem på lite klöver men precis när en kalv började närma sig min knippe med klöver så nuddade jag elstaketet med hakan och rykte till och skrek. Då blev ju kossan jätterädd och sprang iväg. Det kändes som om jag fick en saftig uppercut rätt upp i hakan, jävlar va ont det gjorde och jag blev skiträdd. Hahaha, klantigt. Kossan som just skulle äta ur min hand, trist...

Fick med mig rabarber hem som tack för hjälpen och det fick bli en smarrig kräm, gott!

Helt klart en kanon dag, så härligt att vara ute på landet. Jag somnade i bilen hem helt utmattad, skönt!

Inga kommentarer: