onsdag 24 februari 2010

Parkeringar

Först kan jag säga att det nya parkeringsbolaget som vaktar nere i TV4:as garage inte höjde priset eller ändrade på något så det var ju skönt. Bort med Carpark! JÄJ!

Iaf:

Idag hörde jag det sämsta! Nu när det är snö på gatorna och man inte vet var eller hur man ska parkera så är det tydligen vi som bilförares skyldighet att skotta fram linjerna i asfalten så man vet att man ställer sig lagligt. Parkeringsbolagen får böta en om man har ställt sig utanför linjen för att den är snötäckt. Fy fan va sämst! Vadå ska man stanna bilen på gatan, kliva ur, skotta fram linjerna, kliva in i bilen och sen köra in i rutan. Stupid!

Nu när det är vinter och kaos kan de inte bara vara lite schysst och låta oss kanske parkera lite snet eller mitt emellan två parkeringsplatser. Jag tror iofs inte att det är jättemånga parkeringsvakter som går omkring och skrapar i snön för att kontrollera att man står innanför linjerna. Men kanske någon sadistisk jävel.

Om det nu är bilisternas skyldighet att skotta fram linjerna så man kan parkera lagligt så tycker jag att det är parkeringsbolagens skyldighet att se till att deras parkeringsplatser skottas ordentligt i övrigt. Bort med alla stora snöhögar som ligger i vägen och gör att man måste parkera galet.

Men de sköter inte underhållet på sina parkeringsplatser under andra delar av året så varför skulle de göra det på vintern?

1 kommentar:

Fancy sa...

Men VERKLIGEN. Vad fan betalar jag för?? Det är som att staten skulle kräva en massa skatt och sen ligga på bahamas och stekas medan skolorna förfaller. Vatt da fack am aj pejing får ey?