fredag 26 februari 2010

Ett visdomstandslock av kött

Jag håller på att få en visdomstand i övre tandraden. Det har känts i drygt ett halvår. Det har gjort ont då och då. Men idag när jag käkade frukost så kände jag att det fastnade massa bröd vid tanden så jag började pilla med tungan för att få bort det.

Då kände jag att värsta tandköttsslamsan hängde löst. URSCH! Så det tandköttet som har legat över tanden har nu lossnat på ena sidan och hänger och flänger inne i min mun. Jag känner den jättemycket och jag lyfta på tandköttet med fingret och pilla på tanden under. Som en tandkötts-combover.

Kommer det tandköttet att lossna så jag får det i munnen och kan spotta ut det eller kommer det att krympa i takt med att tanden växar ut? Jag vill bara veta hur länge jag kommer ha den här slamsan i min mun.

Inga kommentarer: